ABIL's soulmate

ABIL's soulmate

Saturday, February 8, 2014

Diri dan Bunga

Pernah satu ketika
Aku memetik sekuntum bunga
Lima kelopaknya
Berwarna merah menyala

Lalu aku duduk dihujung sana
Diam memandang ia

Ku petik satu persatu
Dengan rasa pilu
"Suka aku"
"Tak suka aku"
"Suka aku"
"Tak suka aku"
"Suka aku..."

Aku terkedu
Pada akhiran itu
"Suka aku"?
Getar hatiku yang keliru

Akhirnya aku tersenyum
Seperti bunga yang mekar menguntum
Perlukah aku menampar pipi?
Sedarkan aku dari mimpi
Mengejar sesuatu yang tak pasti
Berharap pada sang bunga
Yang tumbuh entah di mana..


#GilaKata (tema: Bunga) @abiLTrayzed :)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

bT*xJmx*PTEyMzc1Njg5NDA3OTMmcHQ9MTIzNzU2ODk1ODc5MyZwPTM2MzYxJmQ9d2FmLWNsb2NrcyZnPTEmdD*mbz*zOGFiYmY1YTkyNzU*YmUwYTM1ZjVlOGE3MjQxYzZiZg==.gif