ABIL's soulmate

ABIL's soulmate

Tuesday, January 19, 2010

Jangan Menangis Sayangku (Pt1)


Satu hari aku terdengar bisikan2 halus yang sangat2 menyentuh hati aku...bual bicara cerita antara DIA dan AKU..mari kita nikmati sama2...
AKU
I love u so much...jangan awak rimas dengan saya ok..

DIA
Kenapa buah hati saya suka kata gitu ye...

AKU
Saya tak tau...nape hati ni cemas..
ingat tak saya ade cakap saya mimpikan sayang..?

DIA

(tersenyum seperti mahu AKU meneruskan cerita)

AKU

I told you mimpi tu menyeramkan..

DIA

Ya...but not in detail..

AKU
...
DIA
Apa mimpi tu sayang?

AKU
Ahad malam..saya mimpi...kita semua keluar..yang saya cakap Izah dan Ummi pun ade..all of us was at the mall..eating kfc some more but...sayang actually...it is you..but..semua orang tau dalam mimpi tu awak sebenarnya dah mati..and i'm with the ghost of you..end of that dream you said that.."kita tetap bersama..awak akan tunggu saya kan..?"..sebab tu saya tak nak ingat mimpi tu..menyeramkan..

AKU sugul seketika, menarik nafas sedalam-dalamnya dan kemudian menyambung kembali,

i love you..i will always wait for you..but i saw you in my dream..dalam keadaan yang saya tak rela. I cried when i woke up and now you know..why i was so down yesterday...

DIA

Bila kite mimpi orang yang kita sayang itu dah mati, actually kita mendoakan orang itu, panjang umur, angel...selagi "perjanjian" saya dengan yang Esa, masih panjang...selagi yang Esa, masih mahukn saya di dunia pinjaman ini...selagi itu saya tetap akan ada...walau bukan di sisi awak...tetap ada di sini sayang...apapun, jangan kerana mimpi itu memusnahkan kerjaya serta pendirian awak selama ini..betul cinta itu boleh membunuh dan membina..kenapa tidak awak memilih cinta itu untuk membina, sayangku...? Kenapa pilih cinta itu untuk membunuh hidup awak, kan..? Kite kena REDHA pada QADA' DAN QADAR ALLAH sayang...jangan buat saya sayu kat sini...cuma saya minta...doakan saya sihat dan panjang umur, ok...

AKU terkedu sebentar ketika melihat air mata menitis jatuh ke pipi DIA yang AKU sangat-sangat sayangi dan cintai itu lalu AKU terus cuba untuk memujuk DIA.

AKU

Jangan menangis sayang....
(cuba mengukirkan senyuman)
saya sayang awak..

AKU seperti hilang kata-kata apalagi bila melihat DIA makin rancak mengesat air mata yang tak putus-putus ibarat hujan.

DIA

Takkan apa2 terjadi pada saya selagi impian saya itu belum tercapai...takkan apa2 terjadi pada saya selagi awak perlukan saya dalam hidup...

AKU
Mungkin sebab keyakinan diri saya jatuh bila satu demi satu cinta membawa saya hanyut dan hilang arah..perjanjian kosong...sehingga saya ditinggalkan begitu saja..

DIA

Saya tidak mahu menjanjikan apa apa....cuma satu...GENGAM ERAT JANGAN BIAR LEPAS...

AKU
(mengangguk)
Saya ingat...ketika saya hampir cium awak buat pertama kalinya..dan ketika saya memegang erat tangan awak pada waktu yang sama..pada kita pertama kali keluar berdua.. awak senyum dan cuma kata...genggam erat, jangan biar lepas..dan seterusnya...awak akan selalu pesan begitu setiap kali saya pegang tangan awak...

DIA senyum, sedikit sebanyak mencairkan hati AKU yang begitu bimbang terhadap DIA.

AKU

Senyum ok..saya selalu buat awak nangis..jahat saya ni kan..?

DIA tersenyum lagi, dada DIA berombak menarik nafas dalam-dalam. Anak mata DIA tepat merenung ke dalam mata AKU seolah-olah berkata,

"Saya cuma mahu kehadiran saya menggembirakannya..bukan menyedihkan perjalanan hidup dia...tapi kenapa saya rasa kehadiran saya buat dia sedih....saya mahu memberi semangat untuk dia, bukan menjatuhkan dia lagi...kenapa saya rasa saya seolah olah gagal....gagal membahagiakan dia..."

AKU ingin sekali memeluk dia, namun AKU sedar DIA bukan dihadapan AKU lalu hanya mendiamkan diri dan membiarkan DIA terus berkata,

DIA

Kenapa saya rasa saya lemah...saya cuba tahan...

AKU
Hati saya milik awak..sebagaimana hati awak saya miliki


...dan cerita ini tidak berakhir di sini. Aku pun turut menangis kerana betapa sucinya kasih sayang wanita itu yang memang benar benar menghargai cinta yang dia ada pada ketika itu. Nanti kalau ada lagi cerita, aku share lagi dengan korang..sehingga bertemu lagi... ~~

3 comments:

bT*xJmx*PTEyMzc1Njg5NDA3OTMmcHQ9MTIzNzU2ODk1ODc5MyZwPTM2MzYxJmQ9d2FmLWNsb2NrcyZnPTEmdD*mbz*zOGFiYmY1YTkyNzU*YmUwYTM1ZjVlOGE3MjQxYzZiZg==.gif